دوربین کانن

تعداد نقاط فوکوس 9 نقطه، در میان دوربین‌های DSLR دیگر قدیمی محسوب می‌شود. خرید دوربین کانن اما اگر قرار است این دوربین، نخستین دوربین DSLR شما باشد، احتمالاً برایتان کافی خواهد بود. هم اکنون بسیاری از عکاسان با دوربین‌هایی که نقاط فوکوس کمتر از این دارند نیز عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کنند. البته اشکالی که این نقاط دارند این است که تجمع زیادی به سمت مرکز کادر دارند و احتمالاً از همان ابتدا باید یاد بگیرید که چطور فوکوس را روی سوژه‌هایی که کناره‌های کادر هستند قفل کنید و کادر تصویر را تغییر دهید.

 

نقطه فوکوس مرکزی این دوربین از نوع کراس یا ضربدری است و حساسیت بیشتری نسبت به نقاط دیگر دارد. احتمالاً این نقطه را بیشتر از نقاط دیگر استفاده خواهید کرد، خصوصاً زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید. نقاط دیگر در نور مناسب، سرعت خوبی برای قفل کردن روی سوژه دارند.

 

سرعت عکس‌برداری این دوربین 3 فریم بر ثانیه است. بنابراین اگر به عکاسی از سوژه‌های پرسرعت، مانند عکاسی ورزشی، حیات وحش یا اکشن علاقه‌مند هستید، احتمالاً این دوربین برایتان کارآمد نخواهد بود. با سرعت 3 فریم بر ثانیه، احتمال اینکه بتوانید بهترین عکس را از این سوژه‌ها بگیرید کاهش می‌یابد. باطری این دوربین نیز، شبیه به همان باطری است که کانن در 4000D هم استفاده کرده است و می‌تواند با هر بار شارژ، حدود 500 عکس بگیرد. این تعداد برای یک روز عکاسی عادی کافی است، اما به هیچ وجه با 1200 شات عمر باطری دوربین نیکون D3400 که ساده‌ترین دوربین نیکون و تقریباً هم قیمت همین دوربین است قابل مقایسه نیست.

شاید مهم‌ترین چیزی که عکاسان تازه‌کار از یک دوربین DSLR انتظار دارند، کیفیت عکس و ویدئو‌های آن است. به‌هرحال در شرایطی که دوربین‌های تلفن‌های همراه به اندازه کافی پیشرفت کرده‌اند که برای عکاسی عمومی یا اسنپ‌شات، کافی باشند، آنچه که از یک دوربین DSLR بزرگ انتظار می‌رود، عکس‌هایی باکیفیت و شارپ است و کانن EOS 2000D با تمام صرفه‌جویی که در جوانب مختلف انجام داده است، در مورد کیفیت حسگر APS-C خودش، بسیار خوب ظاهر شده.

 

عکس‌های گرفته شده با دوربین کانن Canon 2000D 18-55mm 3.5-5.6 IS II نشان‌دهنده کیفیت بالا و محدوده دینامیکی خوب تصاویر است. امکان عکس‌برداری با فرمت RAW و ضبط جزئیات در ویدئو‌های Full HD، این دوربین را به چیزی بیش از یک دوربین ساده برای تازه‌کارها تبدیل می‌کند. اگرچه این دوربین را نمی‌توان یک دوربین DSLR مناسب برای فیلم‌برداری در نظر گرفت، اما برای کسانی که می‌خواهند کلیپ‌های کوتاه با آن ضبط کنند، امکانات پیشرفته و کیفیتی مناسبی دارد.

این دوربین، احتمالاً برای بسیاری از کاربران، جایگزین دوربین تلفن‌های همراهشان است و حسگر بزرگ APS-C آن با رزولوشن 24 مگاپیکسل واقعی و لنز کیت روی دوربین، تصویری با جزئیات خوب و عمق میدانی بسیار زیباتر و قوی‌تر از یک گوشی تلفن همراه را ارائه می‌دهد. از آنجا که این دوربین از سری دوربین‌های غیر فول‌فریم کانن است، امکان استفاده از تمامی لنز‌های کانن برای DSLR ها (هم سری EF و هم سری EF-S)، و همچنین لنز‌های شرکت‌های دیگر که برای کانن ساخته می‌شوند، را دارد.

 

رنگ‌های تصاویر دقیقاً همانطور که از یک دوربین ساخت کانن انتظار داریم، شفاف و دقیق است و نویز عکس‌ها در حساسیت‌های بالاتر از 3200 نسبتاً زیاد است. به طوری که حتی در چاپ‌های به بزرگی یک کاغذ A4 هم دیده می‌شود.

 

لنز کیت همراه این دوربین، یعنی EF-S 18-55mm II که کیفیت نسبتاً خوبی دارد،و دارای لرزشگیر نیز می‌باشد.

 

این دوربین برای چه کسانی مناسب است؟

 

اگرچه دوربین عکاسی کانن Canon EOS 2000D kit EF-S 18-55mm IS II، جدیدترین دوربین سری APS-C یا غیر فول‌فریم کانن است که وارد بازار شده، اما امکانات آن با توجه به قیمتی که دارد نسبت به ارزان‌ترین مدل نیکون در این رده که Nikon D3400 امکانات کمتری دارد. شاید چیزی که بتواند این دوربین را برتر از D3400 قرار دهد، بیشتر از خود دوربین، به بازاریابی بهتر کانن بازگردد. به‌هرحال کانن دارای محدوده گسترده‌تری از لنز و تجهیزات جانبی است و بازار بهتر و بزرگ‌تری در اختیار دارد.
برای خرید دوربین کانن اینجا کلیک کنید 

https://iran-canon.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.