دوربین کانن

دوربین Canon EOS-6D‌ Mark II به عنوان یک دوربین فول فریم بسیار قابل نوجه است. بدنه این دوربین مقاومت مطلوبی در برابر شرایط جوی دارد و گریپ و کنترلی شبیه دوربین 80D که یک دوربین غیر فول فریم است دارد.  خرید دوربین کانن شاید عمده ترین نقص آن عملکرد نامناسب شاسی 8 جهته در پشت دوربین باشد؛ کنترل نقاط فوکوس از طریق آن آزار دهنده است.

برخلاف بسیاری از رقیبان این دوربین که امکان فیلمبرداری با فرمت 4K  را اضافه کرده اند؛ دوربین Canon 6D Mark II در نهایت با فرمت Full HD و با فریم ریت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند. درگاه میکروفون خارجی در این دوربین تعبیه شده است ولی درگاه هدفون برای آن در نظر گرفته نشده است. سیستم پایدار کننده دیجیتالی تصویر را پایدار می کند ولی در کل کیفیت تصاویر فیلمبرداری شده کمی محو است.

ولی از سوی دیگر صفحه نمایش گردان لمسی و سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel هنگام فیلمبرداری بسیار عملکرد خوبی دارد و فوکوس دقیق و تجربه کاربری بسیار خوبی را فراهم می کند.  سیستم تشخیص چهره کانن هنگام فیلمبرداری نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. در مجموع دوربین Canon 6D Mark II دوربینی عالی با کیفیت تصویر بسیار خوبی است.

ولی آنقدر خوب نیست که بتواند به راحتی با سایر رقیبان خود رقابت کند زیرا دوربین های بسیار خوب دیگری با قیمت پایین تر در بازار موجود هستند. ولی برای کسانی که دارای لنز های کانن هستند و ارگونومی و طراحی کانن را می پسندند بهترین گزینه است.

دوربین Canon 6D Mark II یک دوربین کاربرپسند با عملکرد قابل اعتماد است و رنگ ها را به خوبی بازسازی می کند و عملکرد بسیار خوبی در حساسیت های بالا دارد.

خوشبختانه امکان فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD 1080p در این دوربین وجود دارد و همچنین می‌توانید از طریق WiFi برای اتصال این دوربین به تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها استفاده کنید. البته متأسفانه امکان ارتباط با Bluetooth وجود ندارد و نمی‌توانید از این ارتباط بی‌سیم کم‌مصرف برای ارتباط پیوسته با تجهیزات همراه استفاده کنید.

 

وقتی دوربین کانن Canon 2000D 18-55mm 3.5-5.6 IS II را در دست می‌گیرید، احساس یک دوربین پرقدرت را به شما نمی‌دهد. اما حداقل بدنه آن زبر و محکم به نظر می‌رسد و گریپ آن، به خوبی در دست می‌نشیند. دکمه‌های روی بدنه، همان چیدمان دوربین‌های قبلی کانن در این رده را دارند و علاوه بر دسترسی سریع به امکاناتی مانند ISO و White Balance، یکی دو دکمه قابل برنامه‌ریزی هم دارد.

 

منظره‌یاب و نمایشگر دوربین کانن Canon EOS 2000D

 

از آنجا که این دوربین یک DSLR است، طبیعتاً یک منظره‌یاب اپتیکال یا نوری هم روی آن وجود دارد. پوشش کادر تصویر در این منظره‌یاب حدود 95 درصد است که احتمالاً حدود 5 درصد از کناره‌های تصویر را در آن نمی‌بینید. البته استفاده از منظره‌یاب الکترونیکی برای کار در نور زیاد و همچنین برای دیدن کادر تصویر با کیفیت بالا، قابلیت قابل توجهی است.

 

بسیاری از عکاسان معتقدند که منظره‌یاب اپتیکال در دوربین‌های DSLR بهتر از منظره‌یاب‌های دیجیتال است که در اغلب دوربین‌های بدون آینه می‌بینیم. در واقع هر کدام از این دو مزایا و معایب خودشان را دارند. به عنوان مثال، منظره‌یاب نوری دارای تصویر روشن‌تر و واضح‌تری است که تصویر آن دقیقاً همان چیزی است که در روبروی دوربین وجود دارد و هیچ وقفه یا نویزی را در نور کم نمی‌بینید. در واقع شما تصویر یک پریسکوپ را می‌بینید که همان تصویر آینه‌ای روبروی دوربین است.

 

اما ضعف این نوع منظره‌یاب این است که اگر به حالت Live View نروید، نمی‌توانند تأثیر تغییرات سرعت، دیافراگم، حساسیت و … را روی تصویر ببینید. این روز‌ها روی دوربین‌های بدون آینه، منظره‌یاب‌های الکترونیکی بسیار باکیفیتی طراحی می‌شوند که می‌توانند به جز تغییرات نوردهی، امکانات مختلف دوربین، مانند جلوه‌های از پیش آماده را هم روی منظره‌یاب نمایش دهند. البته وجود منظره‌یاب اپتیکال، برای کاهش مصرف باطری هم مؤثر است که آن را هم نباید نادیده گرفت.

 

منظره‌یاب این دوربین هم مانند مدل قبلی، یک LCD با ابعاد 3 اینچ و رزولوشن 920K نقطه‌ای است که نه امکان چرخش دارد و نه لمسی است. بنابراین، هم برای فیلم‌برداری و Vlogging (فیلم‌برداری از خود) و سلفی مناسب نیست و هم کار کردن با Live View در زوایای بالا و پایین مشکل است. جدا زا این ضعف‌ها، کیفیت این نمایشگر بسیار خوب است و زاویه دید نسبتاً بازی هم دارد. کانن به منظور پایین نگه داشتن قیمت این دوربین، از نمایشگر لمسی استفاده نکرده است که طبیعتاً نمی‌توانید در هنگام فیلم‌برداری از فوکوس لمسی استفاده کنید.

 

تعداد نقاط فوکوس 9 نقطه، در میان دوربین‌های DSLR دیگر قدیمی محسوب می‌شود. اما اگر قرار است این دوربین، نخستین دوربین DSLR شما باشد، احتمالاً برایتان کافی خواهد بود. هم اکنون بسیاری از عکاسان با دوربین‌هایی که نقاط فوکوس کمتر از این دارند نیز عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کنند. البته اشکالی که این نقاط دارند این است که تجمع زیادی به سمت مرکز کادر دارند و احتمالاً از همان ابتدا باید یاد بگیرید که چطور فوکوس را روی سوژه‌هایی که کناره‌های کادر هستند قفل کنید و کادر تصویر را تغییر دهید.

 

نقطه فوکوس مرکزی این دوربین از نوع کراس یا ضربدری است و حساسیت بیشتری نسبت به نقاط دیگر دارد. احتمالاً این نقطه را بیشتر از نقاط دیگر استفاده خواهید کرد، خصوصاً زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید. نقاط دیگر در نور مناسب، سرعت خوبی برای قفل کردن روی سوژه دارند.

 

سرعت عکس‌برداری این دوربین 3 فریم بر ثانیه است. بنابراین اگر به عکاسی از سوژه‌های پرسرعت، مانند عکاسی ورزشی، حیات وحش یا اکشن علاقه‌مند هستید، احتمالاً این دوربین برایتان کارآمد نخواهد بود. با سرعت 3 فریم بر ثانیه، احتمال اینکه بتوانید بهترین عکس را از این سوژه‌ها بگیرید کاهش می‌یابد. باطری این دوربین نیز، شبیه به همان باطری است که کانن در 4000D هم استفاده کرده است و می‌تواند با هر بار شارژ، حدود 500 عکس بگیرد.
برای خرید دوربین کانن اینجا کلیک کنید.
این تعداد برای یک روز عکاسی عادی کافی است، اما به هیچ وجه با 1200 شات عمر باطری دوربین نیکون D3400 که ساده‌ترین دوربین نیکون و تقریباً هم قیمت همین دوربین است قابل مقایسه نیست.

https://iran-canon.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.